Inloggen op Social Schools
  • HOME
  • ONDERWIJSKWALITEIT ONDERWIJSKWALITEIT
    Schoolplan
  • ONZE SCHOOL ONZE SCHOOL
    Missie en visieSchool in cijfersSfeer & veiligheidOndersteuningLesprogrammaVakkenPersoonlijk contact
  • PRAKTISCHE INFORMATIE PRAKTISCHE INFORMATIE
    SchooltijdenKalender & VakantieroosterOns teamVeel gestelde vragenSamenwerking met oudersOverblijvenVVESchoolgidsNieuwsbriefDocumenten
  • GROEPEN GROEPEN
    Groep 1-2aGroep 1-2bGroep 1-2cGroep 1-2dGroep 3aGroep 3bGroep 4aGroep 4bGroep 5aGroep 5bGroep 5cGroep 6aGroep 6bGroep 7aGroep 7bGroep 8aGroep 8bGroep 8c
  • CONTACT CONTACT
    ContactgegevensVoor oudersAanmeldenPrivacy statement
Samenwerken en betrokkenheid
Veiligheid
Openheid en Vakbekwaam
Verantwoordelijkheid

  • Groep 1-2a
  • Groep 1-2b
  • Groep 1-2c
  • Groep 1-2d
  • Groep 3a
  • Groep 3b
  • Groep 4a
  • Groep 4b
  • Groep 5a
  • Groep 5b
  • Groep 5c
  • Groep 6a
  • Groep 6b
  • Groep 7a
  • Groep 7b
  • Groep 8a
  • Groep 8b
  • Groep 8c

Uw zoon of dochter zit dit jaar in groep 4A bij juf Sigrid (ma, di, woe) en juf Caroline (wo, do, vrij).
Hieronder leest u de informatie over belangrijke zaken voor dit schooljaar.

 

Gym

Wij hebben gym op maandag van 10.30 uur tot 11.10 uur en op vrijdag van 8.30 uur tot 9.10 uur van meester Jesse. Hij is vakleerkracht Lichamelijke Opvoeding. Denkt u aan het wassen van de gymkleding die op school hangt?

Extra ondersteuning

Juf Annemiek verzorgt op dinsdag en woensdag de lessen voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben buiten de groep (Kite groep).
Via Remedial Teaching (R.T.) krijgt uw kind indien nodig extra ondersteuning bij de leerstof die hij/zij nog lastig vindt. Indien uw kind voor één van beide in aanmerking komt, wordt u daarvan op de hoogte gebracht. De intern begeleider van de middenbouw is juf Wendy waar u terecht kan met hulpvragen.

Communicatie

We starten ook dit schooljaar met het kennismakingsgesprek, waardoor we direct met u over uw kind in gesprek zijn. Gedurende het schooljaar staan er 2 rapportgesprekken gepland in november (facultatief) en maart (verplicht), waarin we de voortgang van uw zoon of dochter bespreken. Bij het derde rapport kunt u ook, mocht u dat wensen, een afspraak maken. Indien u vragen heeft kunt u ons mailen of persoonlijk aanspreken, het liefst na schooltijd. Een afspraak maken kan altijd.

Tweewekelijks ontvangt u de nieuwsbrief op donderdag via Social Schools. Op onze website kunt u deze nieuwsbrief en andere interessante informatie ook lezen. Ook dit jaar zijn er kindvrije dagen. In de jaarkalender (schoolgids) vindt u alle activiteiten die voor de hele school van toepassing zijn en daarin staan ook alle vrije dagen vermeld.

Klassenouders

Groep 4a maakt geen gebruik van klassenouders.

Luizenouders

In iedere klas hebben we luizenouders. Na iedere vakantie worden de kinderen gecontroleerd. Wanneer er kinderen met luizen zijn, worden ouders gebeld en houden wij ons aan ons luizenprotocol (zie protocol op de website).

Overige informatie

Schrijfmateriaal

In groep 4 schrijven de kinderen met een grijs potlood. Halverwege het jaar krijgen de kinderen een pen van school. Tot nu toe schrijven de kinderen met de Stabilo com 4 pen. Deze wordt echter niet meer geleverd. Dit schooljaar zullen de kinderen daarom een andere pen krijgen van school. Hierover wordt u nog geïnformeerd.

Klassendienst
Wekelijks hebben  kinderen klassendienst. Zij doen onder en na schooltijd klusjes in de klas als vegen, planten water geven, schriften ophalen en uitdelen etc. In die week zijn deze kinderen iets later klaar in de klas.

 

Luizencapes:
Bij ons op school zijn de luizencapes verplicht. U kunt deze aanschaffen voor €10,00 bij juf Esther Verburg.


Fruitdagen

Op dinsdag en donderdag eten de kinderen groente of fruit als tussendoortje. Natuurlijk mag u op de andere dagen ook groente fruit meegeven.

Werkwijze in de klas

Wij vinden het belangrijk dat kinderen taakgericht en zelfstandig kunnen werken. Dit leren we de kinderen door gebruik te maken van het GIP-model.GIP staat voor Groeps- en Individueel gericht Pedagogisch en Didactisch handelen. Het is een didactisch handelingsmodel dat zelfstandig werken bevordert. Kinderen kunnen op hun eigen niveau werken, alleen of in groepjes, en instructie krijgen als ze het nodig hebben. Er is een instructietafel voor kinderen die instructie nodig hebben. Alle kinderen hebben een GIP-blokje met rode en groene stip en een  vraagteken. De rode stip betekent dat kinderen stil en zelfstandig aan het werk zijn. Bij een groene stip mogen zij zachtjes vragen stellen of overleggen. Kinderen met een vraag voor de leerkracht leggen een vraagteken op de tafel en werken dan verder totdat de leerkracht komt om te helpen.

Gynzy

In groep 4 maken de kinderen de verwerkingsopdrachten van spelling, rekenen en woordenschat op de iPad. Zij maken gebruik van de oefensoftware van Gynzy.

Nadat uw kind een instructie van de leerkracht heeft ontvangen kan uw zoon/dochter zelfstandig aan de slag. De leerkracht kan direct zien waar uw kind mee bezig is en hoe dit gaat.  Ook kan de leerkracht exact zien welke fouten een kind maakt, zodat de leerkracht kan besluiten om even bij te sturen.  Het analyseren van de vaardigheden van de kinderen is gemakkelijk en overzichtelijk geworden voor de leerkracht. Binnen de software staat het niveau van de leerling centraal. Ook geeft Gynzy het kind inzicht in de eigen voortgang en kan hij/zij sterren verdienen met het aantal opgaven dat hij/zij goed maakt. Voor meer informatie kunt u kijken op www.gynzyipads.com

 

Dagtaak

We vinden het belangrijk om kinderen goed te leren plannen en hun werk in te delen. In groep 4 gaan we werken we met een dagtaak. De kinderen hebben een aantal taken die ze op die dag uitvoeren. Op de dag krijgen de kinderen een bepaalde tijd om aan deze dagtaak te werken. Ze hebben dan ook de keuze met welk onderdeel ze beginnen. Aan het eind van de dag moet het werk af zijn en wordt het ingeleverd.

Coöperatieve werkvormen

Naast zelfstandig werken vinden wij het ook erg belangrijk dat kinderen goed leren samenwerken. Coöperatieve werkvormen zetten we in de klas in om tegemoet te komen aan ieders talent. Tijdens verschillende vakken bieden we kinderen structuren aan op basis van de volgende kenmerken:

·Gelijke deelname: ieder kind moet een even grote, evenredige bijdrage leveren aan de taak.

·Individuele verantwoordelijkheid: ieder draagt zijn steentje bij. Aan het eind van de opdracht kan elk willekeurig lid van de groep de gevraagde uitleg geven of aangesproken worden op zijn deel van de taak.

·Positieve wederzijdse afhankelijkheid: de opdracht kan niet(goed) uitgevoerd worden als niet iedereen zijn bijdrage levert.

·Simultane actie: alle kinderen zijn tegelijkertijd bezig. Iedereen komt aan bod.

De Leerstof
Alle methodes waaruit de kinderen les krijgen staan beschreven in de schoolgids.


Huiswerk

Het geven van huiswerk heeft o.a. tot doel:

·Kinderen laten wennen aan het leren of maken van huiswerk

·Het vergroten van de zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid

·Kinderen leren omgaan met een agenda

·Kinderen leren een planning te maken

Wij kennen twee soorten huiswerk:

1. Incidenteel huiswerk (groepen 4 t/m 8)
Wordt door de leerkracht mee naar huis gegeven aan een bepaalde leerling, die tijdelijk extra oefening nodig heeft of werk niet af heeft. Wanneer een kind incidenteel huiswerk mee krijgt, wordt dit verteld aan de ouders.

2. Structureel huiswerk (groepen 6, 7 en 8)

Wordt gegeven in de groepen 6, 7 en 8. De leerkrachten zullen zoveel mogelijk vasthouden aan onderstaande afspraken; er kunnen echter om verschillende redenen kleine wijzigingen plaatsvinden.

 

Uiteraard kunt u met uw vragen bij de leerkracht terecht.
We gaan er met elkaar een heel gezellig en leerzaam jaar van maken!


Snel naar

Schoolgids

Kind aanmelden

Vakantierooster

Contact opnemen

HOME
ONDERWIJSKWALITEIT Schoolplan
ONZE SCHOOL Missie en visie School in cijfers Sfeer & veiligheid Ondersteuning Lesprogramma Vakken Persoonlijk contact
PRAKTISCHE INFORMATIE Schooltijden Kalender & Vakantierooster Ons team Veel gestelde vragen Samenwerking met ouders Overblijven VVE Schoolgids Nieuwsbrief Documenten
GROEPEN Groep 1-2a Groep 1-2b Groep 1-2c Groep 1-2d Groep 3a Groep 3b Groep 4a Groep 4b Groep 5a Groep 5b Groep 5c Groep 6a Groep 6b Groep 7a Groep 7b Groep 8a Groep 8b Groep 8c
CONTACT Contactgegevens Voor ouders Aanmelden Privacy statement
  • Cookie settings

powered by Social Schools